NO VIDEO :o(

Upchurch "Rooster" by Alice in Chains (OFFICIAL COVER VIDEO)

39 946
1 819
 
Comments
Josh French
Josh French - 2 hours ago
Holy fucking shit.....
Duce Bangahoe
Duce Bangahoe - 5 hours ago
It over
Jay Jones
Jay Jones - 5 hours ago
Dam bro you sang this song like you just wrote it lol really good job ๐Ÿค˜๐Ÿค˜
Steve Noaker
Steve Noaker - 5 hours ago
You sound incredibly close to the original holy shit
ali thompson
ali thompson - 14 hours ago
dude!!!! nailed it!!!
Olivia Jacobs
Olivia Jacobs - Day ago
Holy shit. ๐Ÿ–ค literally chills the entire time. Please, never fucking stop doing this shit. ๐Ÿค™๐Ÿผ๐Ÿ–ค
Seth Roberts
Seth Roberts - Day ago
Fuck yea church my favorite Alice in chains song and you fucking murdered it!!!!!!! ๐Ÿค˜๐Ÿค˜๐Ÿค˜
Robby Duncan
Robby Duncan - Day ago
Dude my gf whose is 44 said you sounded just like alive in chains. Great job.
Scorpio WLT
Scorpio WLT - Day ago
Awesome cover
Dj Realwolf
Dj Realwolf - Day ago
Still waiting for some man in the box lol. You nailed this and nutshell.
david ernst
david ernst - 2 days ago
Brooo
Jeremy Pardon
Jeremy Pardon - 2 days ago
Really fuck up another aic song up you singing it like Carl I like freach fryed taters i hope jell roll's old lady bends you over & fucks you with a s
Strap on & shuts you up really shut the fuck up please
instrumental Beatz
instrumental Beatz - 3 days ago
Wanna learn some magick? Wanna learn how to turn coals into crystals? You will need the following ingredients to make the crystals. . A chunk of coal. 2. Peanut butter. 3. Ice cubes. 4. Hot water. 5. Two bowls. Heat the chunk of coal. 2. Place the hot coal in peanut butter and cover it with peanut butter. 3. Have a bowl of half full of ice cubes ready. 4. Place the hot peanut covered chunk of coal on top of the ice covered it with more ice. 5. Put it in the freezer for 24 hours. 6. After 24 hours take it out. 7. Have a bowl of hot water ready. 8. Place the frozen peanut butter covered chuck of coal into the bowl of warm water and wash the peanut butter and coal off. Peanut butter got Carbon dioxide in it and under pressure it turns coals into crystals! Enjoy!
instrumental Beatz
instrumental Beatz - 3 days ago
Brought to you by Jeremy Miller!
Natalie Selene
Natalie Selene - 3 days ago
Marry me.
Street Thangz
Street Thangz - 3 days ago
That's how it's done son.
Andrew Dixon
Andrew Dixon - 3 days ago
Talented Artist. Sounded like Mr.Staley. I like his message when he raps also.
Richard Hunt
Richard Hunt - 4 days ago
had no idea u sung rock man, nice cover and please do quit just keep the music Alive
Rose Allen
Rose Allen - 4 days ago
Fuck yeah!
Jason Valentine
Jason Valentine - 4 days ago
Love this shit you nailed it brother
_Chainz _
_Chainz _ - 5 days ago
Hell yeah๐Ÿ‘๐Ÿค˜
subu150390
subu150390 - 5 days ago
Upchurch man, Hi from India. Rooster is one of my favourite AiC song !! You killed it man !!
KEVIN TERRY
KEVIN TERRY - 5 days ago
I think Ryan would be a better replacement for Layne than the one they have now. 100 percent
A7 Nightmare
A7 Nightmare - 6 days ago
god damn legend
Lone Wolf Teeny
Lone Wolf Teeny - 7 days ago
My dad was in Nam. I got the Rooster tattoo when the song came out in the early 90's in prison. Good job homie
Melody Godbey
Melody Godbey - 7 days ago
Your awesome.......nothing you can't do
Omgoosebumps.
Marty McFly
Marty McFly - 8 days ago
Is AIC hiring lol
Joey Matthews
Joey Matthews - 8 days ago
Now this is my jam
-
- - 8 days ago
This guy should be lead vocal in Alice in chains
Lola Combs
Lola Combs - 8 days ago
Nicelike you're fan lola
Annie Sinisi
Annie Sinisi - 8 days ago
Absolutely phenomenal. You and the musicians. DAMNNNNNNNNNNNN
norman sefrna
norman sefrna - 8 days ago
Rooster was actually jimmy Cantrell sr (father of jimmy Cantrell) life long nickname he never talked about the war to his son jr and jr wanted to make the song for his dad on his representation on what happened yes it was a nickname for us soldiers in Vietnam because we were so loud while moving through the jungle but it means much more to jimmy
Emcee a-Little
Emcee a-Little - 9 days ago
Best cover I've heard so far
CustomsBy Noumps
CustomsBy Noumps - 10 days ago
Mofo, are you related to Stanley? Cause I heard 'em in the masses to try and sound like him. None even come close! I tip my hat ๐ŸŽฉ
jinnetta justice
jinnetta justice - 11 days ago
Do down in a whole it would sound great I'm a country girl from west virginia and grew up on Alice in chains going up a holler and jamming to Alice in chains bomb fires and these guys singing in background
jinnetta justice
jinnetta justice - 11 days ago
Great version love it
Generic gaming Channel
Generic gaming Channel - 12 days ago
I would like to see a cover of a weezer song like the good life or buddy holly
my jams
my jams - 13 days ago
I have not been able to get through all of your songs yet but I'm on my way - TRUST & BELIEVE THAT ! ... CAP๐Ÿงข FOWARDโžก๏ธ YEEHAWW !! ๐Ÿ‘ข๐Ÿด๐Ÿฎ๐Ÿท๐Ÿ“๐Ÿฆƒ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ
Brad Davis
Brad Davis - 13 days ago
Incredible talent
Jessica  Hopson
Jessica Hopson - 13 days ago
Love it ๐Ÿ˜
Kailob Thompson
Kailob Thompson - 14 days ago
God this gives me chills you sound so much like lane youโ€™re songs give me so much motivation and keeps me going through the hard times
Zachary Burger
Zachary Burger - 15 days ago
All i can say is. Next is man in the box or down in a hole. You just got that alice in chains sound
J P
J P - 15 days ago
Damn dude good freaking job
Seahawks Gamer
Seahawks Gamer - 15 days ago
I hate this redneck wigger pos
Brock Weaver
Brock Weaver - 16 days ago
Man it's like you incorporate Layne's spirit with your own when you cover their songs.... Love it
Matt Geer
Matt Geer - 17 days ago
Damn good job. I love it. Keep singing and rapping. I'm a huge fan bro. Do some more if Alice and chains please. I love it. I support you for life. RHEC for life
Ryan Lahley
Ryan Lahley - 18 days ago
Damn bro you are 2/2 covering AIC.. straight nailed it!! My gawd this is exactly whT I was referring to in the Nutshell thread., or trying to describe lol...passion and that true realness....you got it bro! Appreciate it more than ya know homie! ๐Ÿ‘๐Ÿ˜‰๐Ÿค˜๐Ÿค˜๐Ÿคž๐Ÿผ๐Ÿ‘Œโ˜๐Ÿปget out to Oregon for a show and some college football- west coast style ๐Ÿ‘๐Ÿ˜‰
John Green
John Green - 19 days ago
I like that you did it your way and didn't try to imitate. Nice, Ryan; keep up the work, brother.
theuncanspan
theuncanspan - 19 days ago
sing man in the box and you're set!
Logan Goins
Logan Goins - 19 days ago
Ryan upchurch, Is that Jerry Cantrell at 3:18? Or is it someone else. I can't see the face well enough to tell lol.
Joe G
Joe G - 20 days ago
Haha, audio doesn't match up with the video. Two different recording seshes.
Brock Weaver
Brock Weaver - 16 days ago
Still a great cover though ๐Ÿคทโ€โ™‚๏ธ๐Ÿคทโ€โ™‚๏ธ
Jason Merrifield
Jason Merrifield - 20 days ago
I wanna hear some five finger out of you bro
Dakota Dunn
Dakota Dunn - 21 day ago
you kinda look like Layne Staley and Kid Rock combined lol.
Jeffrey Eide
Jeffrey Eide - 21 day ago
Upchurch what a guy
Travis Durfee
Travis Durfee - 21 day ago
You are the ROOSTER๐Ÿ’ฏ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ
Alex Bill
Alex Bill - 21 day ago
I wish this was on iTunes
Steven G
Steven G - 22 days ago
Incredible rendition sir ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Christine Seidman
Christine Seidman - 22 days ago
Sang this in my band and Man in a box. Good memories. I'm moving but I'm going to start singing and playing. You know zI love you.!!!
Alex Catt
Alex Catt - 22 days ago
Daaaaamn I just saw this on here and am not disappointed in the least!! You killed that brotha!! Keep it coming man! You are doin one hell of a job and I've downloaded pretty much every song you got out on iTunes so far. It was awesome seeing you in Indiana last year with ACal, Big Murph, and Who tf is Justin Time.
Mr Superman
Mr Superman - 22 days ago
Um yo YouTube we got a situation..my Ryan upchurch notifications was off.yeah we need keep those onok
F Ca
F Ca - 22 days ago
#Upchurch is the man, better than the original man, amen.
Abigail Harris
Abigail Harris - 23 days ago
Upchurch never disappoints me โค๏ธ๐Ÿ˜
Jessi Laabs
Jessi Laabs - 23 days ago
Holy fuckin hell. So good. Goosebumps
Savannah Hunter
Savannah Hunter - 23 days ago
I absolutely love this cover! Your music is truly amazing. Keep doing what you do
william Feltner
william Feltner - 24 days ago
Dude...Well done bruh. Awesome shit bruh.โœŠ
boneheadracer
boneheadracer - 24 days ago
Holy Hell dude...is there nothing you can't do? Amazing.
Gisselle S
Gisselle S - 24 days ago
Fucking Amazing!!!
Kevlar 1178
Kevlar 1178 - 24 days ago
Great cover . Not forced , great job
Darren Payne
Darren Payne - 24 days ago
Sounds really close the original.
Joseph Brewer
Joseph Brewer - 24 days ago
I listen to your songs on a daily basis keep up the good work man
Sher Pettit
Sher Pettit - 25 days ago
Your voice is so unique. Just amazing. ๐Ÿ’ซ
Greg Baker
Greg Baker - 25 days ago
Upchurch you definitely have a voice
broken brilliance fan
broken brilliance fan - 25 days ago
Do man in the box please RYAN ๐Ÿค˜๐Ÿค˜๐Ÿค˜๐Ÿค˜๐Ÿ–’๐Ÿ‘Œ
Gene Cassidy
Gene Cassidy - 26 days ago
Pick a genre please.
KEITH Fowler
KEITH Fowler - 26 days ago
You have the talent , most people would butcher the hell out of this , i m o you nailed it ,
James
James - 26 days ago
Nothing as good as the original sorry
James Fosnaugh
James Fosnaugh - 26 days ago
Gives me chills every time ๐Ÿ’ฏ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ’ช๐Ÿ‘
Joseph Dore
Joseph Dore - 27 days ago
Bruh. My coworkers at united auto care in flowery branch Georgia listen to you all the time and when I heard nutshell I swore that it was Alice. But they told me no and showed me the video. Sounds too close to Alice. Hands down best.
Trenton Harper
Trenton Harper - 27 days ago
Fucking killed it bro! You can literally sing anything and pull it off
Infection Gaming
Infection Gaming - 27 days ago
I've listened to this so many times... Skin your voice just makes me wanna go hard ๐Ÿค˜๐Ÿฝ๐Ÿค˜๐Ÿฝ๐Ÿ”ฅ
Jayden Bowman
Jayden Bowman - 27 days ago
So fuckin good omg. Goosebumps
Mrs. Heidi AL/GA Scratch Off Lover
๐Ÿ“๐Ÿ‘Œ๐Ÿ–’๐Ÿค˜
Daniel Noble
Daniel Noble - 28 days ago
Bro killing it !!!! Sounds great man
Thomas Blanks
Thomas Blanks - 29 days ago
Fuck yes! Keep it coming from Alabama! RIP Layne.
Im a huge fan of you Church! Hit me up for a jam sesh?
I hate faggots
I hate faggots - 29 days ago
I knew the guy this song is about
Brittani Lyn
Brittani Lyn - 29 days ago
This is literally my favorite tucking cover by you ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜
Grimly Tales
Grimly Tales - Month ago
Send fuckin chills up my spine god damn bubba love that shit
Jordan Kissinger
Jordan Kissinger - Month ago
My god one of the best covers ever you rock !!๐Ÿค˜
Brad padgett
Brad padgett - Month ago
This song is almost as powerful as the experience these young men faced !
Brian Riddell
Brian Riddell - Month ago
Dude! You killed it! Goosebumps from head to toe! This was one of my favorite songs growing up. You made it my FAVORITE! Keep it up Ryan!
duron700r
duron700r - Month ago
Oh. Please Ryan, stop rapping.
Donald Smith
Donald Smith - Month ago
From a 48 year old man from franklinton louisiana. Upchurch you are a bad ass muther fucker would give a day of my life to just be there when all that badassness is goin down. Old white dude from alabama is out
Cassandra Ward
Cassandra Ward - Month ago
Love this shit... dude. My hubby song growing up. You rocked it ๐Ÿ‘
kenny johnson
kenny johnson - Month ago
The next kid rock and that a good thing u both snap fire I love u rap to dam god job
Kristopher Fogg
Kristopher Fogg - Month ago
Respect Bro! Love all your music! Your cover of Nutshell by Alice in Chains is my favorite of all your covers! Keep singing and rapping big homie! #respect #RHEC
Travis Soper
Travis Soper - Month ago
Layne reincarnated right here!!!! Upchurch youโ€™re going places, I get the same chill I used to get listening to AIC
Mckella Wolfe
Mckella Wolfe - Month ago
Ryan you are so awesome! Great voice. ๐Ÿ˜
Jessekphillips
Jessekphillips - Month ago
You got me into Alice and chains church just wanna thank you boo
James Mann
James Mann - Month ago
My son's favorite artists.... UPCHURCH and JELLY ROLL....
Thank you for your music...Seen my son come off heroin, methadone and when wthe withdrawal's was bad to point where he balled up in ball in bed sweating but cold, hurting and crying sayin IM TIRED OF LIVING IN THIS PRISON I BUILDT.And he would have upchurch or jelly roll blaring in his room while sick..But now thanks too yalls music thru the hard time he went thru...Now he been two years sober, got his old roofing job and wife and kids, and Happy... THANK YALL
Clifford Dixon
Clifford Dixon - Month ago
What do you guys think of me doing this
Tim Wise
Tim Wise - Month ago
Stick to redneck rap stop ruining a band with talent songs.
Next videos